Hvorfor er jeg en del av Ulriken Consulting?
I 1999 jobbet jeg som prosjektleder i et shipping selskap. Gjennom et felles prosjekt kom jeg i kontakt med Ulriken Consulting for første gang og i årene som fulgte var konsulentene deres sentral i utviklingen av en rekke shipping applikasjoner som jeg også var involvert i. Mitt møte med dem bygget opp en respekt og forståelse av Ulriken Consulting utenfra.
Etter noen år med begrenset kontakt ønsket jeg en forandring på jobbfronten og det falt meg naturlig å kontakte Ulriken Consulting. De tok meg raskt inn på intervju. Jeg vet ikke hvordan andre opplever det å gå inn dørene i et nytt selskap, men noen ganger får jeg en sterk følelse, et slags udefinerbar positiv eller negativ "gut feeling" som sier noe om hvilket selskap dette er. Inntrykket jeg satt igjen med (og gjør det hver dag) var en følelse av optimisme og oppriktig vilje til å lykkes.
Når man ser på et konsulentselskap som en fremtidig arbeidsgiver, så forbinder man det kanskje ikke med trygghet, men jeg har aldri følt meg så trygg i et selskap som i Ulriken Consulting. Her blir man ivaretatt både personlig, økonomisk og kunnskapsmessig. Kanskje det er fordi det er en flat struktur med tilgjengelige ledere som lytter og som har en god empatisk forståelse? Eller kanskje er det påvirkningsmulighetene vi har til å få ordninger som gjør det trygt å være her.
Så er det kunnskapen som sitter i selskapet gjennom alle de forskjellige menneskene. Herlighet for en diger sekk med julepresanger fylt med nyttig, oppdatert kunnskap, erfaring og nysgjerrighet og vi får stadig påfyll gjennom faggrupper seminar, prosjekter og andre initiativ fra ansatte og ledelsen. Kollegaene da, hva bidrar de med? Her i Ulriken Consulting har jeg et sett med dyktige profesjonelle kollegaer med bred forståelse innenfor teknologifagene. Noen ville kanskje si en gjeng med «Nerder»? Dyktige nerder som interesserer seg for yrke, men også fine empatiske kollegaer som bryr seg om hverandre og som hjelper hverandre og som ser viktigheten av å støtte hverandre.
Så er det spenningen da. Nye oppdrag, nye kunder og gamle kunder med nye utfordringer. Vi får leke med den nyeste teknologien og sydd sammen løsninger som gir varige verdier og positive endringer for våre kunder.
Noe som betyr mye for meg er at selskapet går i pluss og de ansatte får ta del i overskuddet. Så da er vel spørsmålet om hvorfor jeg er en del av Ulriken Consulting besvart. Kanskje du burde stikke hodet inn døren og sjekket stemningen i selskapet du også?